Η Χαλκίδα έχει «πνιγεί» στα αυτοκίνητα και ο πεζός κάθε μέρα περνάει το δικό του άθλο για να διασχίσει τους δρόμους της πόλης και τα πεζοδρόμια, που καταλαμβάνονται από οχήματα και περίπτερα -σούπερ μάρκετ.

Δείτε πλούσιο φωτογραφικό υλικό και διαβάστε τις δηλώσεις του Διοικητή Τροχαίας, Γ.Σπανού και του αρμόδιου Δ.Σ. για τη Δημοτική Αστυνομία, Σ.Σκλιά.

Το οδοιπορικό μας στην πόλη της Χαλκίδας συνεχίστηκε για μέρες και σε διαφορετικές ώρες κάθε φορά. Το συμπέρασμα το ίδιο: Η Χαλκίδα έχει «πνιγεί» στα αυτοκίνητα και σε συνδυασμό με την άναρχη δόμησή της, απουσιάζουν οι ελεύθεροι δημόσιοι χώροι για στάση και στάθμευση, καθώς και τα πεζοδρόμια και οι πεζόδρομοι… κάνουν αφόρητη την καθημερινότητα των πολιτών – κυρίως των πεζών. Αλήθεια, αυτός ο ποδηλατόδρομος που έχουν ευθύνη να φυλάνε οι δημοτικοί αστυνόμοι, πότε θα δοθεί τελικά σε χρήση και όχι σε πάρκινγκ μεγάλων φορτηγών; Επιπλέον το βάσανο του κυκλοφοριακού, ιδίως σε ώρες αιχμής δημιουργεί εικόνα χάους αποτρεπτική για τον οποιοδήποτε να επισκεφτεί το κέντρο της Χαλκίδας.

Συγκεντρώσαμε σε φωτογραφικό υλικό τα χαρακτηριστικά σημεία της Χαλκίδας, όχι μόνο στο κέντρο της, αλλά και σε συνοικίες, που φαίνεται περίτρανα η έλλειψη πεζοδρομίων, αλλά και η παράνομη κατάληψή τους σε πολλές περιπτώσεις απο οχήματα, με αποτέλεσμα οι πεζοί, οι μανάδες με τα παιδιά και τα καροτσάκια, να αναγκάζονται να κατεβαίνουν στο δρόμο για να διασχίσουν τη διαδρομή τους. Επιπλέον, σε πολλά σημεία είναι δύσκολη η πρόσβαση σε άτομα με αναπηρία, αφού οι ειδικές είσοδοι είναι αποκλεισμένες απο αυτοκίνητα και ο συνάνθρωπός μας θα πρέπει να κάνει «σλάλουμ» για να ανέβει στο πεζοδρόμιο. Την κατάσταση στη Χαλκίδα δυσχεραίνουν τα διπλοπαρκαρισμένα οχήματα στους δρόμους, αλλά και τα περίπτερα «σούπερ μάρκετ» που καταλαμβάνουν όλο σχεδόν το πεζοδρόμιο.

Παρακάτω σας παραθέτουμε όλο το φωτογραφικό υλικό που συγκέντρωσε το eviaportal.gr. Μεταξύ των φωτογραφιών θα δείτε και το ανύπαρκτο πεζοδρόμιο στο Διοικητήριο της Νομαρχίας!!

Εν τω μεταξύ το eviaportal.gr μίλησε με τον Διοικητή της Τροχαίας, κ.Γιάννη Σπανό και με τον Δημοτικό Σύμβουλο – αρμόδιο για τη Δημοτική Αστυνομία, κ.Σωκράτη Σκλιά. Έχει ενδιαφέρον να δούμε τί μας δήλωσαν επί του θέματος.

Διοικητής Τροχαίας Χαλκίδας, Γιάννης Σπανός

Ο Διοικητής της Τροχαίας Χαλκίδας, κ.Γιάννης Σπανός δήλωσε πως η Υπηρεσία του και το έμψυχο δυναμικό της κάνουν ό,τι μπορούν…. Ωστόσο η Δημοτική Αστυνομία είναι αυτή που ασχολείται κυρίως με τις κλήσεις… «Η Τροχαία παρεμβαίνει σε περιπτώσεις που η Δημοτική Αστυνομία δεν έχει αρμοδιότητα», επισήμανε ο κ.Σπάνος και τόνισε πως τις άδειες για την κατάληψη μέρους των πεζοδρομίων δίνει ο Δήμος.

Δημοτική Αστυνομία – Σωκράτης Σκλιάς

Ο κ.Σωκράτης Σκλιάς, που είναι ο υπεύθυνος για τη λειτουργία της Δημοτικής Αστυνομίας ανέφερε αρκετά ενδιαφέροντα τόσο ως προς τη λειτουργία της υπηρεσίας όσο και για τα προβλήματα που του θίξαμε.

Ελεγχόμενη Στάθμευση

Ο Σωκράτης Σκλιάς ανέφερε στο eviaportal, πως έχει προτείνει την εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης σε κάποια σημεία του κέντρου της πόλης, με την πεποίθηση πως το μέτρο θα συμβάλει στην εξάλειψη του φαινομένου του διπλοπαρκαρίσματος, καθώς και της κυκλοφοριακής συμφόρησης ως ένα σημείο. Ωστόσο η πρόταση δεν έχει συζητηθεί απο το Δημοτικό Συμβούλιο, προκειμένου να εγκριθεί, εφόσον συμφωνήσουν. Επιπλέον, ο κ.Σκλιάς δήλωσε ότι πρόταση είχε γίνει και για να παρκάρονται τα αυτοκίνητα στη Βενιζέλου κάθετα, ώστε να ελευθερωθούν οι δύο λωρίδες κυκλοφορίας.

Περίπτερα  

Ο Δημοτικός Σύμβουλος, κ.Σκλιάς παραδέχτηκε πως τα περίπτερα καταλαμβάνουν υπερβολικά πολύ χώρο στα πεζοδρόμια και θεωρεί ότι η αλλαγή του «σκηνικού» θα είναι αποτέλεσμα μόνο πολιτικής απόφασης και εφόσον υπάρξει διάλογος με το Σύλλογο των Ιδιοκτητών Περιπτέρων. Προς το παρόν πάντως το πρόβλημα παραμένει…

ΑΜΕΑ

Ο κ.Σκλιάς υποστήριξε πως η Δημοτική Αστυνομία έχει δώσει βάρος στο θέμα των ΑΜΕΑ και για το λόγο αυτό είναι ιδιαίτερα αυστηροί στους ελέγχους στις θέσεις των ΑΜΕΑ και στις ειδικές εισόδους – προσβάσεις στα πεζοδρόμια. Σε πολλές περιπτώσεις, που υπήρξε κατάληψη πήραν μέχρι και τις πινακίδες προς συμμόρφωση.

Παρουσία Δημοτικής Αστυνομίας

14 άτομα αριθμεί σε προσωπικό η Δημοτική Αστυνομία. Ο κ.Σκλιάς όμως τονίζει πως δεν έχουν αρμοδιότητα ρύθμισης της κυκλοφορίας. Επομένως οι Δημοτικοί Αστυνόμοι κάνουν ό,τι μπορούν, αλλά στις ώρες αιχμής (μια ώρα το πρωί και μια το απόγευμα είναι το μεγάλο πρόβλημα) κυρίως στη διασταύρωση Ελ.Βενιζέλου – Συγγρού, όπου απο τρεις διαφορετικές κατευθύνσεις (Βαρατάση, Φαρμακίδου – Αγγ.Γοβιού, Βενιζέλου) συγκεντρώνονται αυτοκίνητα με κατεύθυνση προς Αβάντων, θα έπρεπε να υπάρχει τροχονόμος να ρυθμίζει την κυκλοφορία, προς διευκόλυνση της κατάστασης. Παρ’ όλα αυτά έχουμε χρόνια να δούμε τροχονόμο. Αστυνομική περίπολο βέβαια βλέπουμε. Όπως πολλές φορές έχουμε δεί άντρες της Αστυνομίας με μοτοσικλέτες στα δικαστήρια απέξω, ίσως και λίγα μέτρα πιο κάτω, που επιβλέπουν… μάλλον τις τράπεζες(!) αλλά όχι την κυκλοφορία.

Η αλήθεια είναι πως η Δημοτική Αστυνομία αποτέλεσε ένα άλλοθι, όμως η παρουσία της μόνο δεν επαρκεί.

Και βέβαια, μη ξεχνάμε και το Λιμεναρχείο, που έχει στην αρμόδιότητά του τους παραλιακούς χώρους. Δεν θα αναφέρουμε τα Σαββατοκύριακα που επισκέπτες καταλαμβάνουν όλα τα πεζοδρόμια και απο τις δύο πλευρές της Μακαρίου (έχει συμβεί μητέρα με καρότσι να μη μπορεί να περάσει λόγω κατάληψης του πεζοδρομίου απο όχημα, να καλεί στο Λιμεναρχείο για να το καταγγείλει – ημέρα Κυριακή, και ακόμα περιμένει κάποιον….), αλλά έστω επιτρέψτε μας να αναφερθούμε στην προκλητική στάση να μην κάνει κανείς παρατήρηση στα παρκαρισμένα αυτοκίνητα έξω απο παραλιακά μπαράκια ή να γίνεται μια φορά στο μήνα…. 

Να σημειωθεί, ότι στη Δημοτική Αστυνομία λειτουργεί κέντρο με τηλέφωνο: 22210 73777, το οποίο ανταποκρίνεται άμεσα κατά το δυνατόν, σε καταγγελίες που κάνουν οι πολίτες.

είμαι γάιδαρος, παρκάρω όπου γουστάρω!

Ενδιαφέρον έχει η κίνηση των streetpanthers, που ξεκίνησαν από τη Θεσσαλονίκη στα τέλη του 2006 αλλά επεκτάθηκαν γρήγορα σε πολλά αστικά κέντρα. Μεταξύ άλλων δράσεων οι streetpanthers έχουν δημιουργήσει τα γνωστά σε πολλούς αυτοκόλλητα «είμαι γαίδαρος, παρκάρω όπου γουστάρω» με τα οποία «σημαδεύουν» τα αυτοκίνητα που εμποδίζουν την ελεύθερη διέλευση των πεζών.

Οι φωτογραφίες αποδεικνύουν τα παραπάνω που έτσι κι αλλιώς όλοι αντικρίζουμε στη Χαλκίδα.