Τον Οκτώβριο του 2025 , οι διεπιστημονικές μας ομάδες χειρίστηκαν συνολικά 126 υποθέσεις μαθητών/τριων, οι οποίες κατανέμονται σε δύο βασικούς άξονες:

Νέες Αξιολογήσεις & Προτάσεις Υποστήριξης

Διευθετήσεις για μαθητές/τριες, περιπτώσεις αιτημάτων που ολοκληρώθηκαν κατά την διάρκεια της αρχικής ανιχνευτικής παρέμβασης πριν φτάσουν στο στάδιο της αξιολόγησης.

Με βάση το έτος γέννησης των μαθητών/μαθητριών η κατανομή των αξιολογήσεων παρουσιάζει την παρακάτω εικόνα:

Η δημόσια λογοδοσία συντελεί στην Αποστιγματοποίηση και Ευαισθητοποίηση: Παρουσιάζοντας δημόσια τα δεδομένα (σεβόμενοι πάντα το απόρρητο), αναδεικνύουμε τις πραγματικές ανάγκες της εκπαιδευτικής κοινότητας. Δείχνουμε ότι οι μαθησιακές δυσκολίες, οι διαταραχές του φάσματος (ΔΑΦ) ή οι ανάγκες για Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) δεν είναι μεμονωμένες «εξαιρέσεις», αλλά μια υπαρκτή πραγματικότητα που απαιτεί συλλογική δράση. Ο απολογισμός μετατρέπει τον αριθμό σε φωνή και την ανάγκη σε προτεραιότητα.

Αξιολογήσεις και Προτάσεις Υποστήριξης Σύνολο: 62 μαθητές

Ολοκληρώθηκαν οι αξιολογήσεις για 95 μαθητές/τριες 63 αγόρια και 32 κορίτσια, που παραπέμφθηκαν στην υπηρεσία μας. Οι αξιολογήσεις αυτές κάλυψαν ένα ευρύ φάσμα αναγκών, με τις κυριότερες κατηγορίες να αφορούν:

Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος : 27 μαθητές
Μαθησιακές Δυσκολίες: 25 μαθητές
Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ): 10 μαθητές
Ειδικές Γλωσσικές/Επικοινωνιακές Δυσκολίες (ΕΜΔ): 9 μαθητές

Βάσει αυτών των αξιολογήσεων, η διεπιστημονική ομάδα προχώρησε σε συγκεκριμένες προτάσεις για την ένταξη και υποστήριξη αυτών των μαθητών στο σχολικό περιβάλλον.
Οι βασικές προτάσεις μας ήταν:

Παράλληλη Στήριξη: 30 μαθητές
Φοίτηση σε Τμήμα Ένταξης (ΤΕ): 29 μαθητές
Φοίτηση σε ΣΜΕΑΕ (Ειδικά Σχολεία): 4 μαθητές
Υποστήριξη από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ): 5 μαθητές
Προφορική Εξέταση / Διευκολύνσεις: 9 μαθητές

Τα στοιχεία αυτά αναδεικνύουν τη συνεχιζόμενη και αυξημένη ανάγκη για ενισχυμένες δομές συμπερίληψης μέσα στο γενικό σχολείο, με την Παράλληλη Στήριξη να αποτελεί το πιο συχνό αίτημα υποστήριξης.

Διευθετήσεις Σύνολο: 39 μαθητές

Παράλληλα με τις νέες αξιολογήσεις, το ΚΕΔΑΣΥ μας χειρίστηκε 31 αιτήματα διευθετήσεων 26 αγόρια και 5 κορίτσια.

Μια σειρά από τα αιτήματα που προωθούνται μέσω των σχολικών μονάδων και στην συνέχεια ανατίθενται στις αντίστοιχες διεπιστημονικές ομάδες διευθετούνται στο αρχικό στάδιο, το οποίο ονομάζουμε ανιχνευτικό, και το οποίο περιλαμβάνει κυρίως την επικοινωνία με το οικογενειακό περιβάλλον και τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας που εμπλέκονται με την εκπαίδευση του παιδιού χωρίς να φτάσουν στο στάδιο της αξιολόγησης

Ακολουθείστε μας στο Google News