Η επικεφαλής της παράταξης «ΝΕΑ ΠΟΛΗ» Άννα Παππά υπογράμμισε ότι η Υψηλή Γέφυρα Χαλκίδας αποτελεί τη βασική αρτηρία σύνδεσης της Εύβοιας με τη Στερεά Ελλάδα και την Αττική και οποιοσδήποτε περιορισμός της κυκλοφορίας σε ώρες αιχμής θα προκαλέσει κυκλοφοριακό χάος, οικονομικές απώλειες και κινδύνους για την ασφάλεια των πολιτών.
Η κ. Παππά τόνισε ότι οι εργασίες πρέπει να εκτελεστούν κυρίως κατά τη διάρκεια της νύχτας (22:00–06:00), όπως συμβαίνει στα μεγάλα έργα στην Ελλάδα και την Ευρώπη, ώστε να προστατευτεί η καθημερινότητα και η ασφάλεια των 100.000+ πολιτών που εξυπηρετούνται καθημερινά από τη γέφυρα.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της επιστολής της κ. Παππά:
Γιατί οι εργασίες στη Υψηλή Γέφυρα Χαλκίδας δεν μπορούν να γίνουν σε ώρες αιχμής
Η Υψηλή Γέφυρα Χαλκίδας δεν είναι μια απλή οδική υποδομή· είναι η αποκλειστική αρτηρία σύνδεσης όλης της Εύβοιας με τη Στερεά Ελλάδα και την Αττική. Οποιαδήποτε διακοπή ή περιορισμός κυκλοφορίας σε ώρες αιχμής δεν είναι απλώς ταλαιπωρία, αλλά οδηγεί σε παράλυση της πόλης και σοβαρές επιπτώσεις στην καθημερινότητα, την οικονομία και –κυρίως– την ασφάλεια των πολιτών.
Οι λόγοι είναι συγκεκριμένοι:
- Δύο μόνο γέφυρες για όλη την Εύβοια: Πάνω από 100.000 πολίτες του Δήμου Χαλκιδέων, αλλά και συνολικά η Εύβοια, εξυπηρετούνται από δύο γέφυρες με μονές λωρίδες κυκλοφορίας.
- Επιβάρυνση του κέντρου: Το κλείσιμο της Υψηλής ή ακόμα και ενός ρεύματος οδηγεί αναγκαστικά όλη την κυκλοφορία στην Παλαιά Γέφυρα, δηλαδή μέσα στο κέντρο της Χαλκίδας.
- Κυκλοφοριακό χάος: Το κέντρο θα παραλύσει, καθώς θα διέρχονται οχήματα για Βόρεια και Νότια Εύβοια, μαζί με φορτηγά και λεωφορεία.
- Ο Δήμος κόβεται στα δύο: Δύο δημοτικές ενότητες βρίσκονται στη βοιωτική πλευρά, με σχολεία, υπηρεσίες, χώρους εργασίας και υγείας που απαιτούν καθημερινή μετακίνηση.
- Μετακινήσεις προς Αθήνα και Βοιωτία: Χιλιάδες εργαζόμενοι μετακινούνται καθημερινά προς Αθήνα, Ριτσώνα, Θήβα, Σχηματάρι και Οινόφυτα, με τα υπάρχοντα δίκτυα ήδη κορεσμένα.
- Χιλιάδες εργατοώρες και καύσιμα χαμένα: Η καθυστέρηση στις μετακινήσεις έχει άμεσο οικονομικό και περιβαλλοντικό κόστος.
- Παιδεία: Μαθητές και καθηγητές δεν θα μπορούν να φτάσουν στην ώρα τους στα σχολεία τους.
- Υγεία και ασφάλεια: Καθυστερήσεις για ΕΚΑΒ, πυροσβεστική, ασθενοφόρα προς Αθήνα και μετακινήσεις πολιτών σε μαιευτήρια ή νοσοκομεία της Αττικής.
Η λύση είναι μία:
Οι εργασίες πρέπει να εκτελεστούν κυρίως νυχτερινές ώρες (22:00–06:00), όπως συμβαίνει σε όλα τα μεγάλα έργα σε ευρωπαϊκές πόλεις και σε ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους. Αν αυτό συνεπάγεται μεγαλύτερο κόστος ή παράταση του έργου, είναι απολύτως αποδεκτό μπροστά στις συνέπειες που θα έχει η εκτέλεση σε ώρες αιχμής.
Η ασφάλεια είναι προτεραιότητα· όμως ο σχεδιασμός πρέπει να γίνει με σοβαρότητα και σεβασμό στην καθημερινή ζωή και τις ανάγκες 100.000 και πλέον πολιτών της Εύβοιας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε μεγάλα έργα οδικών αξόνων στην Ελλάδα και την Ευρώπη, οι εργασίες γίνονται αποκλειστικά εκτός ωρών αιχμής:
Στην Αττική Οδό, κάθε φορά που γίνονται συντηρήσεις ή εργασίες σε γέφυρες/σήραγγες, η διακοπή γίνεται μόνο τη νύχτα, συνήθως από τις 22:00 έως τις 06:00.
Στη Νέα Οδό (ΠΑΘΕ Σχηματάρι–Μαλιακός), τα έργα συντήρησης εκτελούνται σε νυχτερινές ώρες για να περιοριστεί η όχληση στην κυκλοφορία.
Στη Βρετανία (National Highways), τα περισσότερα έργα σε γέφυρες και αυτοκινητόδρομους προγραμματίζονται αποκλειστικά από τις 20:00 έως τις 06:00 για να μην επηρεάζεται η καθημερινή κίνηση.
Σήμερα Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου η Περιφερειακή Ενότητα Εύβοιας ανακοίνωσε τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα ισχύσουν από Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου λόγω των έργων συντήρησης.
Ακολουθείστε μας στο Google News