Η ΕΛΜΕ Εύβοιας ενημερώνει τους γονείς και τους κηδεμόνες τους λόγους για τους οποίους αντιδρά στην επικείμενη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Ακολουθεί η επιστολή της ΕΛΜΕ:

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Αυτές τις μέρες ακούτε πάλι από τα καλοπληρωμένα ΜΜΕ για τους εκπαιδευτικούς που δε θέλουν «αξιολόγηση», για τους εκπαιδευτικούς που «κάθονται», που «δε δουλεύουν», που «ευθύνονται» για όλες τις κακοδαιμονίες του εκπαιδευτικού συστήματος. Αυτές τις μέρες είναι όμως, που περισσότερο από κάθε άλλη φορά χρειάζεται να ενώσουμε δυνάμεις για να αποτρέψουμε αυτό, που η κυβέρνηση ονομάζει «αξιολόγηση», αλλά στην πραγματικότητα είναι η περαιτέρω υποβάθμιση και διάλυση του Δημόσιου σχολείου. Το Υπουργείο Παιδείας, μέσα σε συνθήκες πανδημίας και εγκλεισμού, όταν προσπαθούσαμε μαζί με τα παιδιά σας, χωρίς καμία στήριξη, χωρίς προγενέστερη επιμόρφωση, με δικά μας μέσα και πόρους, να κρατήσουμε ζωντανή την εκπαιδευτική διαδικασία, αποφάσισε να ψηφίσει νόμους για την υποτιθέμενη «βελτίωση και αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και τη στήριξη των εκπαιδευτικών».

Το Υπουργείο Παιδείας, που αντί να μειώσει τον αριθμό των μαθητών/τριών ανά τάξη, ώστε τα σχολεία να λειτουργούν με ασφάλεια και να παράγονται μαθησιακά αποτελέσματα, συγχωνεύει τμήματα, γιατί ακόμη δεν έχει καλύψει τα χιλιάδες κενά σε όλη την Ελλάδα, αλλά και στο νομό μας. Ακόμη και στις πυρόπληκτες και από χτες πλημμυροπαθείς περιοχές της Β. Εύβοιας υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς.

Το Υπουργείο Παιδείας, που στεγάζει τους μαθητές και τις μαθήτριές μας, σε σαπισμένα containers και ακατάλληλα κτίρια, κτίρια που δεν καλύπτουν στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής και ασφάλειας. Το Υπουργείο Παιδείας, που μείωσε τους εκπαιδευτικούς της παράλληλης στήριξης για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες κι έτσι οι γονείς αναγκάζονται να καλύπτουν με δικά τους έξοδα την ανάγκη αυτή.

Το Υπουργείο Παιδείας, που θεσμοθέτησε μέσα στην καραντίνα, με κλειστά σχολεία και πανεπιστήμια «κόφτη» στα όνειρα χιλιάδων παιδιών, την περίφημη Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, που άφησε εκτός Α.Ε.Ι. 40.000 μαθητές/τριες, δηλαδή τα δικά σας/μας παιδιά, την ίδια ώρα που τα δικά τους παιδιά, έχουν εξασφαλίσει μια θέση στα ακριβά ιδιωτικά πανεπιστήμια της Αμερικής, για να γίνουν το καινούργιο πολιτικό προσωπικό της χώρας, όταν τα δικά σας/μας θα αλέθονται από τις μυλόπετρες της ανεργίας ή της υποαπασχόλησης.

Το Υπουργείο Παιδείας που φρόντισε από πέρυσι να εξισώσει τα πτυχία των ιδιωτικών κολλεγίων, όπου καμία Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής δεν υπάρχει, με αυτά των δημόσιων πανεπιστημίων, που έχουν να λειτουργήσουν στο φυσικό τους χώρο περισσότερο από 2 χρόνια, χωρίς η υπουργός να νοιάζεται για τα τεράστια έξοδα που επωμίζονται οι οικογένειες για να σπουδάσουν τα παιδιά τους.

Το Υπουργείο Παιδείας που θεσμοθέτησε την Τράπεζα Θεμάτων για να στερήσει από τα δικά σας/μας παιδιά ακόμη και το απολυτήριο του Γενικού Λυκείου, στέλνοντας πολλά από αυτά, από τα 15 τους χρόνια, σε σχολές επαγγελματικής κατάρτισης, εύκολη λεία αργότερα στις διαθέσεις των εργοδοτών.

Το Υπουργείο Παιδείας, που δεν φρόντισε να εξοπλίσει μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς με τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό, για να πραγματοποιηθεί η τηλεκπαίδευση, για την οποία τόσο πολύ εκόμπασε, που αδιαφόρησε για τις οικογένειες που έπρεπε να πληρώσουν για συνδέσεις, αγορά εξοπλισμού, για μια υποχρέωση που συνταγματικά βαραίνει την Πολιτεία,
το Υπουργείο Παιδείας, που αντί να μεριμνά για την αντιμετώπιση των τεράστιων μορφωτικών κενών και ψυχοκοινωνικών προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί, εξαιτίας της τηλεκπαίδευσης, αντί να μεριμνά για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, με επαρκές προσωπικό καθαριότητας, μείωση μαθητών/τριών στις τάξεις, μείωση μαθητών/τριών, στα σχολικά μέσα μεταφοράς, δωρεάν τεστ με ευθύνη του Ε.Ο.Δ.Υ. για όλους, φέρνει νόμους που στραγγαλίζουν κάθε εκπαιδευτική και παιδαγωγική διαδικασία.

Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, χωρίς καμία διαβούλευση και διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία, υποχρεώνει με αυταρχικό τρόπο μέσα από δικαστικές αποφάσεις, τους εκπαιδευτικούς, να αξιολογήσουν τις σχολικές τους μονάδες, για ζητήματα που το ίδιο και η συντεταγμένη πολιτεία έχουν τεράστιες διαχρονικές ευθύνες. Νομιμοποιεί και εμπεδώνει, με αυτό τον τρόπο , την απόσυρση του κράτους από την υποχρέωση της κρατικής χρηματοδότησης και καλεί τους εκπαιδευτικούς και το σχολείο να αναζητήσουν χορηγούς και χρηματοδότες.

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Βρισκόμαστε μπροστά σε μια κομβική στιγμή για το Δημόσιο Σχολείο. Η κυβέρνηση και το Υ.ΠΑΙ.Θ. προωθούν μια βαθιά αντιεκπαιδευτική πολιτική, που αλλάζει συνολικά τη δομή και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης. Αυτή είναι η πραγματικότητα και έχει εφαρμοστεί σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, (Ηνωμένο Βασίλειο, Σκανδιναυικές χώρες, Η.Π.Α.κ.λ.π) με καταστροφικά, για το Δημόσιο Σχολείο και τα παιδιά των μεσαίων και ασθενέστερων οικονομικά στρωμάτων, αποτελέσματα.

Απέναντι σε αυτή την πολιτική αγωνιζόμαστε, γι’ αυτό επιλέγουν τον δρόμο του αυταρχισμού, της καταστολής και της συκοφαντίας, για αυτό βγάζουν τη μια μετά την άλλη τις απεργίες μας παράνομες και καταχρηστικές, λέγοντας άθλια ψέματα στην κοινωνία. Όμως δε μας φοβίζουν. Μένουμε όρθιοι και αγωνιζόμαστε. Αυτό το οφείλουμε στους/στις μαθητές/τριές μας και στις μελλοντικές γενιές στις οποίες θέλουμε να τους παραδώσουμε ένα ισχυρό δημόσιο δωρεάν σχολείο.

Σε αυτή την προσπάθεια σάς θέλουμε σύμμαχους και συμπαραστάτες, σε έναν κοινό αγώνα, ενάντια στο σχολείο-επιχείρηση με εμάς γραφειοκράτες και εσάς και τα παιδιά σας πελάτες. Ενάντια στο σχολείο του ανταγωνισμού, της ημιμάθειας και της ιδιωτικοοικονομικής λειτουργίας.

Έχουμε κοινό συμφέρον να παλέψουμε για ένα σχολείο που δε θα διαχωρίζει τα παιδιά ανάλογα με τις οικονομικές-κοινωνικές δυνατότητες της οικογένειάς τους, το χρώμα ή τη φυλή! Ένα σχολείο που θα παρέχει ολόπλευρη μόρφωση σε όλους και όχι σε λίγους και εκλεκτούς! Για ένα σχολείο πραγματικά ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν, που θα αναπτύσσει το σύνολο των δυνατοτήτων του/της κάθε μαθητή/τριας. Για το σχολείο που θα καλύπτει τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες όλων των παιδιών.
Για το σχολείο των ονείρων μας!

Ακολουθείστε μας στο Google News