«Να δώσουμε στα παιδιά μας και στο εξαίρετο ακαδημαϊκό δυναμικό της χώρας τα πανεπιστήμια που αξίζουν» είπε ο Βουλευτής Ευβοίας της ΝΔ, Σπύρος Πνευματικός, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας «Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις».

Ο κ. Πνευματικός αναφέρθηκε στα παιδιά της Γ’ Λυκείου που σε λίγους μήνες θα κληθούν να δώσουν εξετάσεις για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, μετά από μια δύσκολη χρονιά, όπου κάθε κανονικότητα ανατράπηκε, λόγω της πανδημίας και τόνισε ότι «απέναντι σε αυτά τα παιδιά και τις οικογένειές τους, πρέπει να μιλάμε όχι με θεωρίες και ιδεολογικές παρωπίδες αλλά με δεδομένα».

Αναφέρθηκε σε στατιστικά στοιχεία που δείχνουν ότι το ισχύον σύστημα εισαγωγής έχει ως αποτέλεσμα ένα μεγάλο ποσοστό επιτυχόντων στις πανελλαδικές εξετάσεις (77,2% το 2020) αλλά χαμηλό ποσοστό αποφοίτων από τα πανεπιστήμια (9% επί του συνόλου των φοιτητών, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι στο 24%), πράγμα που σημαίνει ότι το 30% σχεδόν των εισαχθέντων δεν θα αποφοιτήσει ποτέ.

Όπως ανέφερε ο κ. Πνευματικός, οι στρεβλώσεις που υπάρχουν σήμερα δημιουργούν αδιέξοδα, όχι μόνο στους φοιτητές και τους υποψηφίους αλλά και στις οικογένειες τους που χρηματοδοτούν σπουδές για τα παιδιά τους οι οποίες δεν οδηγούν πουθενά.

«Πρέπει επιτέλους να αποφασίσουμε. Θέλουμε κανονικά πανεπιστήμια, που να παρέχουν υψηλού επιπέδου εκπαίδευση και ευκαιρίες στους φοιτητές; Ή θέλουμε το ‘χαρτί’, κι ας μην έχει κανένα αντίκρισμα;» είπε χαρακτηριστικά.

Αναφέρθηκε, λοιπόν, στις τρεις βασικές αλλαγές του νομοσχεδίου με στόχο να άρουν τις χρόνιες στρεβλώσεις και να θωρακίσουν τις πανεπιστημιακές σπουδές από την απαξίωση: την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, τις αλλαγές στον αριθμό επιλογών στο μηχανογραφικό, ώστε να εισάγονται περισσότεροι υποψήφιοι σε Τμήματα στα οποία επιθυμούν πραγματικά να σπουδάσουν και να μειωθεί η ανάγκη για μετεγγραφές και, τέλος, την εισαγωγή χρονικού ορίου φοίτησης, με εξαιρέσεις με κοινωνικό πρόσημο, για τη βελτίωση του ρυθμού αποφοίτησης. Επιπλέον, για πρώτη φορά, δίνεται η δυνατότητα συμπλήρωσης παράλληλου μηχανογραφικού για εισαγωγή σε Δημόσια ΙΕΚ βάσει απολυτηρίου.

«Απέναντι στα κάθε είδους αδιέξοδα, το Υπουργείο Παιδείας αντιπαραθέτει  περισσότερες επιλογές και παράλληλες εναλλακτικές διαδρομές» σημείωσε.

Όσον αφορά την ενίσχυση της ασφάλειας των Πανεπιστημίων και της ακαδημαϊκής ελευθερίας, ο κ. Πνευματικός αναφέρθηκε στις σημαντικές παρεμβάσεις που εισάγονται: την ελεγχόμενη είσοδο και πρόσβαση στα ΑΕΙ, τη σύσταση της ειδικής Ομάδας Προστασίας Πανεπιστημιακού Ιδρύματος, με αποστολή την προστασία και ασφάλεια στα ΑΕΙ, και την εισαγωγή πειθαρχικού δικαίου για τους φοιτητές.

«Μιλάμε για το αυτονόητο. Τα πανεπιστήμια και τα campus δεν είναι ‘ξέφραγο αμπέλι’, ανήκουν στο Διδακτικό και Εκπαιδευτικό Προσωπικό, στους υπαλλήλους και στους φοιτητές, οι οποίοι πρέπει να μπορούν να κινούνται και να εργάζονται με ασφάλεια, όχι σε κλίμα τρομοκρατίας, χωρίς εικόνες ασχήμιας και χωρίς να παρακωλύεται το ακαδημαϊκό, εκπαιδευτικό και διοικητικό έργο του πανεπιστημίου» ανέφερε και συμπλήρωσε: «Ακαδημαϊκή ελευθερία δεν σημαίνει ούτε χάος, ούτε ασυδοσία. Μόνο έτσι θα διατηρήσει το δημόσιο Ελληνικό πανεπιστήμιο το ακαδημαϊκό του κύρος, όχι μόνο στις διεθνείς κατατάξεις αλλά και στη συνείδηση όλων μας».

Κλείνοντας την τοποθέτησή του ευχήθηκε να μπορέσουν πλέον να ξεπεραστούν όλα αυτά τα ζητήματα που στα ξένα πανεπιστήμια είναι λυμένα εδώ και δεκαετίες, για να δώσουμε στα παιδιά μας και στο εξαίρετο ακαδημαϊκό δυναμικό της χώρας τα πανεπιστήμια που αξίζουν.

Ακολουθείστε μας στο Google News