Ο βουλευτής Εύβοιας Θανάσης Ζεμπίλης μιλώντας σήμερα το πρωί στο Ράδιο Ιστιαία, αναφέρθηκε στην έγγραφη απάντηση του Υπουργείου Υποδομών στην υπ.αριθμ. 1327 ερώτηση του για την ΕΟ 77. Όπως χαρακτηριστικά επισήμανε, ενώ έχει σημειωθεί πρόοδος στην ωρίμανση οδικών έργων στην κεντρική και νότια Εύβοια, αντίθετα για τον βόρειο οδικό άξονα η κατάσταση είναι τραγική. Οι μελέτες που είχαν ανατεθεί το 2007 και θα έπρεπε, σύμφωνα με τον συμβατικό τους χρόνο, να έχουν παραδοθεί από το 2010 σέρνονται ακόμα.

Έτσι, ορισμένες συμβάσεις θα πρέπει να λυθούν, χωρίς να ολοκληρωθούν, γιατί οι μελετητές στο μεταξύ απεβίωσαν ή συνταξιοδοτήθηκαν. Επίσης, από το ανωτέρω έγγραφο προκύπτει ότι μετά το 2007 δεν διατέθηκε ούτε ένα ευρώ για την ανάθεση νέων μελετών για τα πιο ώριμα τμήματα της οδού, όπως για το τμήμα 27+000 / Είσοδος Αγ. Άννας, με αποτέλεσμα σήμερα να εκκρεμεί η εκπόνηση των οριστικών μελετών. Περαιτέρω, η Δνση Οδικών Υποδομών υπογραμμίζει ότι η τεχνική λύση της σήραγγας (-3χλμ) στην περιοχή του «Άγιου» συνιστά πλέον τεχνικό έργο απαγορευτικό υπό τις παρούσες συνθήκες και θα πρέπει να αναζητηθεί διαφορετική λύση.

Είναι προφανές, συνεπώς, ότι σήμερα 14 χρόνια μετά βρισκόμαστε στο σημείο μηδέν, ως προς τον ΕΟ 77. Δεν υπάρχει αμφιβολία, τόνισε ο κ. Ζεμπίλης, ότι η σημερινή Περιφερειακή Αρχή κάνει μία πολύ σημαντική προσπάθεια για την βελτίωση της υφιστάμενης οδού, η οποία θα πρέπει να συνεχιστεί και σε άλλα οδικά τμήματα, όπως στο Ροβιές-Βουτάς-Ιστιαία. Ωστόσο, η συγκεκριμένη δομή και χάραξη της ΕΟ 77 καθιστά την διαδρομή χρονοβόρα και επικίνδυνη. Για τον λόγο αυτό, έκλεισε ο κ. βουλευτής, θα πρέπει όλοι οι φορείς του τόπου να αξιώσουν την δρομολόγηση της πιο αποτελεσματικής και δόκιμης τεχνικής λύσης, που θα εξασφαλίζει ασφαλή και γρήγορη πρόσβαση στην Β. Εύβοια.