Τους λόγους που ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα ψηφίσει το νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια ανέπτυξε στην ομιλία του ο Βαγγέλης Αποστόλου.

Μερική από την ομιλία του βουλευτή Ευβοίας του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργού Βαγγέλη Αποστόλου για το σ/ν του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών, ρυθμίσεις μεταφορών και άλλες διατάξεις»:

Βασική διαφορά του νομοσχεδίου που συζητάμε με το δικό μας νόμο, είναι ότι προβλέπετε την άδεια ίδρυσης υδατοδρομίου να μπορεί να την έχει εκτός από δημόσιος φορέας και ιδιώτης.

Η δεύτερη βασική διαφορά είναι ότι στο νομοσχέδιο προβλέπεται η δυνατότητα έκδοσης κοινής άδειας ίδρυσης και λειτουργίας υδατοδρομίου και ότι όποιος ιδιώτης κάνει πρώτος αίτηση, θα παίρνει την άδεια. Σε συνδυασμό με το ότι ο εξοπλισμός για το υδατοδρόμιο είναι προϋπόθεση όχι για την άδεια ίδρυσης, αλλά για την άδεια λειτουργίας, σημαίνει ότι κάποιος θα μπορεί να πάρει άδεια ίδρυσης χωρίς να έχει υψηλό κόστος για αυτήν και, επομένως, θα μπορεί να δεσμεύει ένα χώρο επ’ αόριστον, χωρίς να δαπανήσει αρκετά για τον εξοπλισμό και στη συνέχεια να μην κάνει καμία άλλη ενέργεια. Να μην προχωράει στην επένδυση, απλώς να δεσμεύει τη θέση, ώστε να μην την αξιοποιήσει ένας ανταγωνιστής του.

Άλλη βασική παρατήρηση αφορά στη χρονική διάρκεια της άδειας ίδρυσης. Επιπλέον, πρέπει να προβλεφθεί και διαδικασία βάσει της οποίας να δύναται να ανακληθεί η άδεια ίδρυσης.

Ισχυρό ενδιαφέρον, έχει εκφραστεί για την κατασκευή υδατοδρομίων στην περιοχή της Στερεάς Ελλάδας και ιδιαίτερα στην Εύβοια και στη Σκύρο. Μάλιστα, ο Οργανισμός Λιμένων Νομού Ευβοίας και το Λιμενικό Ταμείο Σκύρου, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, έχουν κάνει τη σχετική προεργασία, φτάνοντας και μέχρι τη διασφάλιση της χρηματοδότησης για την κατασκευή πέντε υδατοδρομίων, τεσσάρων στο νησί της Εύβοιας και συγκεκριμένα στη Χαλκίδα, Κάρυστο, Κύμη και Αιδηψό, και ενός στην Λιναριά της Σκύρου. Μένει η προσαρμογή στα δεδομένα που θα εφαρμόσει η νέα νομοθεσία.

Εμείς στηρίξαμε αυτές τις προσπάθειες, γιατί φιλοδοξούμε να παίξουν τα δύο νησιά μας σημαντικό ρόλο στις μετακινήσεις με υδροπλάνο, όχι μόνο ευρύτερα στο Αιγαίο, αλλά και εντός της Εύβοιας. Συμφωνούμε με το σχεδιασμό εκτός από τα τέσσερα υδατοδρόμια να λειτουργήσει στη Χαλκίδα και τεχνική βάση που θα είναι υπεύθυνη για τη συντήρηση και τον τεχνικό έλεγχο των υδροπλάνων.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, τον προβληματισμό μας για το νομοσχέδιο επέτεινε και η τροπολογία 153, που κατατέθηκε από την Κυβέρνηση, για τη μεταφορά αρμοδιοτήτων που αφορούν στην έκδοση αδειών από την αυτοδιοίκηση στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.
Και το χειρότερο όλων είναι ότι η διάταξη αυτή καταλαμβάνει και εκκρεμείς αιτήσεις που έχουν κατατεθεί στις αρμόδιες Υπηρεσίες, πριν την έναρξη ισχύος της προτεινόμενης διάταξης.

Όπως αντιλαμβάνεστε- αδυνατούμε να πούμε «ναι» στο νομοσχέδιο σας.

Ακολουθείστε μας στο Google News