Ο Γιώργος Σπύρου μετά από επίσκεψη του στο ΕΠΑΛ Χαλκίδας αναφέρει για έλλειψη επίσημου εγγράφου σχετικά με τη στατική επάρκεια του σχολείου.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η διεύθυνση του σχολείου δεν έχει λάβει κανένα έγγραφο που να επιβεβαιώνει ότι το κτήριο είναι ασφαλές, προκαλώντας ανησυχία για την ασφάλεια των μαθητών και του προσωπικού. Η καταγγελία αυτή φέρνει στο προσκήνιο ζητήματα σχετικά με τη συντήρηση και τον έλεγχο των σχολικών εγκαταστάσεων, που είναι ζωτικής σημασίας για την ομαλή λειτουργία του σχολείου.
Ο ίδιος δήλωσε:
Το ΕΠΑΛ της Χαλκίδας είναι ένα τεχνικό σχολείο στο οποίο φοιτούν περίπου 1200 παιδιά και ενήλικες.
Ένα σχολείο στο οποίο γίνεται πάρα πολύ καλή δουλειά από το εκπαιδευτικό προσωπικό και τους φοιτητές και ικανοποιεί σημαντικές ανάγκες της αγοράς εργασίας.
Ένα σχολείο όμως με πολλά προβλήματα, τα οποία είδαμε από κοντά στην επίσκεψη που κάναμε την Τρίτη 8 Οκτωβρίου.
Παρά την μελέτη που ανατέθηκε εδώ και ένα περίπου χρόνο με διαδικασία κατεπείγοντος, η διεύθυνση του σχολείου δεν έχει ενημερωθεί επίσημα σχετικά με την στατική του επάρκεια.
- Οι εργασίες που έχουν εκτελεστεί αφορούν μόνο μονώσεις με τσιμεντοειδές κονίαμα του οπλισμού, ο οποίος είχε διαβρωθεί και κατά μικρά τμήματα σοβατίσματα.
- Παράλληλα όμως σε αίθουσες και διαδρόμους υπάρχουν πολλά ακάλυπτα καλώδια.
- Τα περισσότερα έκθετα μεταλλικά μέρη έχουν διαβρωθεί από σκουριές.
- Τα δάπεδα έχουν υποστεί καθιζήσεις τόσο μέσα στις αίθουσες όσο και στους εξωτερικούς χώρους.
- Πολλοί τοίχοι αιθουσών και εξωτερικών χώρων έχουν εμφανίσει ρωγμές.
- Οι εξωτερικές σκάλες σε πολλές περιπτώσεις δεν έχουν κουπαστές και είναι επικίνδυνες και σε άλλες οι κουπαστές έχουν καταστραφεί εν μέρει με αποτέλεσμα να υπάρχουν επικίνδυνες αιχμές.
- Τμήματα σε στέγες έχουν αποκολληθεί από τον αέρα και δεν έχουν επισκευαστεί.
- Το λεβητοστάσιο δεν είναι επαρκώς συντηρημένο και η έλλειψη θερμομόνωσης στις αίθουσες επιβαρύνει την κατανάλωση του πετρελαίου δυσανάλογα.
- Ανάλογη κατάσταση επικρατεί και στα εργαστήρια όπου εκπαιδεύονται οι μελλοντικοί ηλεκτρολόγοι και μηχανολόγοι με αποτέλεσμα το κτίριο να μη συνιστά ένα διδακτικό πρότυπο για αυτούς.
Το παραπάνω σχολικό συγκρότημα είναι προφανές ότι χρειάζεται μία συνολική επισκευαστική παρέμβαση, αφού προηγουμένως υπάρξει βεβαιότητα για την στατική του καταλληλότητα, με προοπτική για τα επόμενα χρόνια.
Όπως έχουμε αναφέρει και σε άλλες ανακοινώσεις μας, έχει ανοίξει πρόσκληση για την σχολική στέγη σε ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας με χρηματοδοτικό βάθος 10 εκατομμυρίων ευρώ.
Η πρόσκληση αυτή είναι ανοιχτή για όλους τους δήμους της περιφέρειας με προθεσμία κατάθεσης προτάσεων μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2024.
Επίσης ο πρωθυπουργός στην διεθνή έκθεση Θεσσαλονίκης εξήγγειλε τομεακό πρόγραμμα για την σχολική στέγη με τίτλο «Μαριέττα Γιαννάκου».
Προϋπόθεση για συμμετοχή σε κάθε πρόσκληση είναι η ολοκληρωμένη τεχνική μελέτη που πρέπει να υποβάλει ο αιτών δήμος.
Ανάγκες για την σχολική στέγη δεν υπάρχουν μόνο σε σχέση με το παραπάνω σχολικό συγκρότημα, αφού πολλά νηπιαγωγεία του Δήμου μας στεγάζονται σε μισθωμένα ακατάλληλα κτίρια.
Εμείς σαν υπεύθυνη αντιπολίτευση αφενός υποδείξαμε το συγκεκριμένο χρηματοδοτικό εργαλείο, αλλά και την ανάγκη κατάρτισης των σχετικών μελετών πράγματα που οφείλει να γνωρίζει έτσι κι αλλιώς η δημοτική αρχή μέσω των υπηρεσιών που διαθέτει.
Επειδή δεν βλέπουμε κάποια κινητικότητα χτυπάμε πλέον το καμπανάκι αφύπνισης περιμένοντας τις απαραίτητες ενέργειες από τη μεριά της δημοτικής αρχής.
Ευχαριστούμε από καρδιάς το εκπαιδευτικό προσωπικό και τους φοιτητές του ΕΠΑΛ για την υποδοχή και την ενημέρωση για τα εκπαιδευτικά τους προβλήματα.
Ακολουθείστε μας στο Google News