Τοποθέτηση του Βαγγέλη Αποστόλου, Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Ευβοίας και πρώην Υπουργού, στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής & Εμπορίου, που πραγματοποιήθηκε χθες Πέμπτη 8/12/2022, για το θέμα ημερήσιας διάταξης: Ενημέρωση των μελών της Επιτροπής από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών για την «Παράκαμψη Χαλκίδας και Παράκαμψη Ψαχνών»:

«Είναι γνωστό το πρόβλημα με το οδικό δίκτυο της Εύβοιας. Σε αυτό προσθέστε και ένα άλλο: ό, τι φτιάχνεται είναι μισό.
Τέτοιο έργο είναι η υψηλή γέφυρα της Χαλκίδας, που παραδόθηκε το 1990 με 2 λωρίδες, ενώ ήταν πασιφανές ότι έπρεπε να έχει 4 ή τουλάχιστον να προστεθεί η σιδηροδρομική λωρίδα. Το ίδιο θα είναι η παράκαμψη Χαλκίδας που μας πρόσφατα δημοπρατήσατε.

Πρόκειται για ένα έργο που μελετάται από το 1980. Έκτοτε ανά 5ετία μετακινούταν που σήμαινε και αύξηση του προϋπολογισμού.
Αν ανατρέξετε στις μελέτες που έχουν χρηματοδοτηθεί μέχρι σήμερα, θα φτάσετε σε ποσό που δεν απέχει και πολύ από το κόστος του έργου.
Η πρώτη σας απόπειρα δημοπράτησής του έργου κρίθηκε άγονη γιατί δεν διέθετε τα απαραίτητα τυπικά προσόντα ο Τεχνικός Σύμβουλος στον οποίο είχε ανατεθεί, ενώ απορρίφθηκε και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με αιτιολογικό ότι δεν είναι βιώσιμο το συνολικό έργο.

Τελικά αυτό που προέκυψε είναι η μείωση της αποτελεσματικότητας του έργου, αφού στη συνολική του διαδρομή θα είναι ένας δρόμος 2 λωρίδων κυκλοφορίας και όχι 4, όπως προβλεπόταν στην προηγούμενη μελέτη, περιορίζοντας τα δύο ρεύματα σε ένα ανά κατεύθυνση.

Θέλουμε το έργο, αλλά η αντίδρασή μας έχει σχέση τόσο με το κόστος το οποίο ανέβηκε μετά την κατάργηση των δύο λωρίδων, όσο κυρίως με την αποτελεσματικότητά του.

Ξέρετε τι καταφέρατε, κύριε Υπουργέ, και θα το βρούμε, δυστυχώς, μπροστά μας; Ότι θα μονιμοποιήσετε στην είσοδο της πόλης το φαινόμενο του μπουκαλιού.
Εμείς, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- βρήκαμε την παράκαμψη με πάρα πολλές ελλείψεις. Δεν ήταν έτοιμες οι αναγκαίες μελέτες, δηλαδή, περιβαλλοντικές, ρυμοτομικού σχεδιασμού, οδικής ασφάλειας και άλλες, και τις ολοκληρώσαμε.

Ταυτόχρονα, βέβαια, για να μπορέσει να λειτουργήσει το έργο -που αρχικά εσείς είχατε σχεδιάσει- έπρεπε στην παράκαμψη της Χαλκίδας να συνδεθούν και το έργα της παράκαμψης Ψαχνών και το τμήμα υψηλής γέφυρας της Λαμψάκου. Είναι δύο προσθήκες τις οποίες εμείς κάναμε.
Το σημαντικότερο, όμως, από όλα είναι ότι δεν υπήρχε η ένταξη του συγκεκριμένου έργου στα εθνικής σημασίας έργα, ούτως ώστε να μας δοθεί η δυνατότητα για να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ. Εμείς τις κάναμε όλες αυτές τις διαδικασίες, κύριε Υπουργέ.
Καθυστερήσατε και φτάσαμε στο 2020 που έρχεται η Ε. Επιτροπή και σας αναγκάζει να συντάξετε νέα μελέτη, στην οποία προσπαθώντας να περιορίσετε το κόστος, βρήκατε την ευκολία να κόψετε τις δύο λωρίδες κυκλοφορίας. Αυτό κάνατε.
Εμείς τότε σας είπαμε ότι πρέπει να επανεξετάσετε την όλη όδευση του συγκεκριμένου έργου, γιατί το 2020 υπήρξαν επιπτώσεις στην ευρύτερη περιοχή από το γνωστό καιρικό φαινόμενο «Θάλεια».

Έτσι κι αλλιώς, πολλές μέχρι σήμερα τροποποιήσεις και επικαιροποιήσεις γίνονταν στη μελέτη, πόσο μάλλον όταν είχαν δημιουργηθεί τέτοιες συνθήκες που χρειαζόταν μια επικαιροποίηση για να λύσουμε συνολικά και ευρύτερα ένα μεγάλο πρόβλημα που υπάρχει στην περιοχή με την όδευση των αξόνων της Εύβοιας, τα οποία δεν δικαιολογούν τόσο το υψηλό κόστος που δημοπρατήθηκε όσο και την σχέση με την αποτελεσματικότητα του έργου.

Κλείνω με 2 ερωτήσεις:
1) Έχει γίνει καταμέτρηση στις επιπτώσεις της κυκλοφοριακής ροής; Επαρκούν οι δύο λωρίδες ή θα βιώνουμε το καθημερινό μποτιλιάρισμα; και
2) έχετε τελειώσει και ολοκληρώσει με τις απαλλοτριώσεις για 4 λωρίδες ή μόνο για 2, που σημαίνει ότι αν στο μέλλον χρειαστούν οι 4 θα αναγκαστούμε σε νέες χαράξεις;

Σας ζητάμε να αναλάβετε συγκεκριμένες δεσμεύσεις και ταυτόχρονα εδώ που φτάσαμε το έργο πρέπει να γίνει.»

Ακολουθείστε μας στο Google News