Δημοσιεύτηκε την Τρίτη 12 Μαΐου, η υπουργική απόφαση που μετατρέπει 50 σχολεία σε πρότυπα και πειραματικά, σε όλη την Ελλάδα. Στη Χαλκίδα, ύστερα από μυστική πρόταση του Διευθυντή εκπαίδευσης κ. Δούνα, και παρά τις αρνητικές εισηγήσεις των συλλόγων διδασκόντων, 2 σχολεία της πόλης μας, το 5ο Γυμνάσιο και το 1ο Λύκειο, αλλάζουν χαρακτήρα και μετατρέπονται σε σχολεία αριστείας για λίγους/ες μαθητές/τριες.

Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης, χωρίς καμία διαβούλευση με την εκπαιδευτική κοινότητα, κυριολεκτικά εν κρυπτώ και παραβύστω, παρόλο που το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ τον πίεζε επιτακτικά να ενημερώσει τον εκπαιδευτικό κόσμο και την κοινωνία της πόλης για τις προθέσεις του, δεν το έπραξε και επέλεξε να εφαρμόσει αυστηρά την ατζέντα του υπουργείου παιδείας και να γίνει αρεστός στην πολιτική του προϊσταμένη, αδιαφορώντας για την τρομερή αναστάτωση που δημιουργεί η αλλαγή αυτή στον εκπαιδευτικό χάρτη και την κοινωνία της πόλης μας.

Ο κ. Δούνας, υπέρμαχος της αξιολόγησης και της αριστείας, χωρίς ο ίδιος να είναι ούτε «άριστος», ούτε να έχει αξιολογηθεί για τη θέση την οποία κατέχει, αδιαφορεί τόσο για την υπηρεσιακή κατάσταση των 60 περίπου συναδέλφων, των οποίων οι θέσεις καταργούνται, όσο και για την ομαλή μετάβαση των μαθητών/τριών από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο και από το Γυμνάσιο στο Λύκειο, αφού η μετατροπή αυτών των 2 σχολείων σε πρότυπα αναστατώνει όλη τη χωροταξική κατανομή των σχολείων της πόλης, κυριολεκτικά στο παραπέντε της λήξης, μιας εξαιρετικά δύσκολης σχολικής χρονιάς.

Είμαστε κάθετα αντίθετοι/ες στο διαχωρισμό και την κατηγοριοποίηση των σχολείων, στη δημιουργία σχολικών μονάδων ελίτ, αποκλειστικά για τα παιδιά της άρχουσας τάξης, γιατί:

  • Η έννοια του σχολείου της γειτονιάς χάνεται, αφού η επιλογή των μαθητών/τριών δε θα γίνεται σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας, αλλά με εξετάσεις.
  • Γίνεται υποχρεωτική η μετακίνηση των μαθητών/τριών στις όμορες σχολικές μονάδες, με τις όποιες συνέπειες στην ψυχολογία των μετακινούμενων μαθητών/τριών, στην εκπαιδευτική τους εξέλιξη, αλλά και στον οικογενειακό προγραμματισμό.
  • Τα σχολεία αυτά θα συγκεντρώσουν τους/τις καλύτερους/ες μαθητές/τριες, κάτι που όλοι /ες γνωρίζουμε πως δεν είναι παιδαγωγικά ορθό, αφού οι σύγχρονες παιδαγωγικές μιλούν για τάξεις μικτών ικανοτήτων.
  • Υποβαθμίζεται η λειτουργία των άλλων σχολείων, αφού όλα τα κονδύλια και το ενδιαφέρον των φορέων της κεντρικής εξουσίας και της τοπικής αυτοδιοίκησης, θα κατευθύνεται στα σχολεία αυτά
  • Στα πρότυπα σχολεία χάνονται οι οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών που είναι οριστικά τοποθετημένοι στο συγκεκριμένο σχολείο, γεγονός που επιφέρει τεράστια ανατροπή στην υπηρεσιακή τους κατάσταση των συναδέλφων μας

Είμαστε υπέρ ενός δημόσιου δημοκρατικού συμπεριληπτικού σχολείου, για όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες, με εκπαιδευτικούς μόνιμους/ες και όχι περιπλανώμενους/ες

ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ ΙΣΟΤΙΜΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
ΚΑΛΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ/ΕΣ ΤΟΥΣ/ΤΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ Σ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΟΥΝ
ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ/ΕΣ ΣΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ
ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 17 ΜΑΪΟΥ 2021 ΚΑΙ ΩΡΑ 2.μ.μ. ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΙΣΧΥΣΕΙ Η ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ
Το Δ.Σ. τη ΕΛΜΕ Εύβοιας

Ακολουθείστε μας στο Google News