Τις διαδικασίες για την προώθηση ενός σημαντικού έργου για την περιοχή της Χαλκίδας και ευρύτερα της Εύβοιας φαίνεται να προωθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Ο λόγος για τον διαγωνισμό που σχετίζεται με την «Παράκαμψη Χαλκίδας και Παράκαμψη Ψαχνών», που μπορεί να φτάσει σε προϋπολογισμό στο σύνολό του ακόμα και τα 200 εκατ. ευρώ, θεωρείται σημαντικό για την περιοχή.

Η παράκαμψη της Χαλκίδας και των Ψαχνών, συνολικού μήκους περίπου 25 χιλιομέτρων, θα αποτελέσει σημαντική αναβάθμιση του οδικού δικτύου της Εύβοιας, ενώ θα συμβάλλει καθοριστικά στην αποσυμφόρηση του αστικού ιστού των δύο πόλεων.

Προ ημερών με ανάρτηση στη «Διαύγεια» και ημερομηνία 19 Απριλίου 2021, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε στην έγκριση δέσμευσης ποσού 167.400 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.) για την κάλυψη της δαπάνης πρόσληψης Τεχνικού Συμβούλου για την υποβοήθηση της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών, στην ωρίμανση των διαδικασιών δημοπράτησης του έργου: «Παράκαμψη Χαλκίδας και Παράκαμψη Ψαχνών», η οποία αφορά στην εκπόνηση συμπληρωματικών Ερευνών & Μελετών και στην ολοκλήρωση των Τευχών Δημοπράτησης.

Επί της ουσίας, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προχωρά στην ωρίμανση των διαδικασιών δημοπράτησης του έργου: «Παράκαμψη Χαλκίδας και Παράκαμψη Ψαχνών», η οποία σε πρώτη φάση αφορά στην εκπόνηση συμπληρωματικών Ερευνών & Μελετών και στην ολοκλήρωση των Τευχών Δημοπράτησης. Για τη διαδικασία έστειλε πρόσκληση στις εξής 4 εταιρείες: ADT ΩΜΕΓΑ, OBERMEYER HELLAS, ΔΟΜΗ και GTB ΑΝΟΔΟΣ.

Όπως σημειώνεται στην απόφαση, για την ολοκλήρωση της ωρίμανσης του έργου για τη δημοπράτηση αυτού είναι αναγκαία και απαιτείται η εκτέλεση συμπληρωματικών μελετών που περιλαμβάνουν:

  • την εκτέλεση αναγκαίων συμπληρωματικών γεωτεχνικών ερευνών,
  • την εκπόνηση των αναγκαίων συμπληρωματικών μελετών (στατικών, γεωτεχνικών, τοπογραφικών, συγκοινωνιακών και υδραυλικών) καθώς και
  • την σύνταξη ολοκλήρωση των Τευχών Δημοπράτησης συμπεριλαμβάνοντας και το τμήμα: «Σύνδεση Βόρειας-Νότιας Εύβοιας»

Πάντως, μένει να διευκρινιστεί η αναζήτηση του κατάλληλου χρηματοδοτικού μοντέλου, καθώς, ως γνωστόν, πολλά οδικά έργα τέτοιου είδους δύσκολα λαμβάνουν το «πράσινο φως» για χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά κονδύλια. Κατά συνέπεια, πιθανότερο είναι το χρηματοδοτικό μοντέλο να προκύψει μέσω ΣΔΙΤ (σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα) ή το έργο να ενταχθεί σε πρόγραμμα ΕΣΠΑ (2021-2027), εκτός αν μπορεί να χαρακτηριστεί επιλέξιμο για χρηματοδότηση από άλλα ευρωπαϊκά προγράμματα.

Πηγή: www.insider.gr

Ακολουθείστε μας στο Google News