Στη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου Στερεάς Ελλάδας, που πραγματοποιήθηκε στην Κάρυστο χθες, συμμετείχε ο Θανάσης Ζεμπίλης. Στην παρέμβασή του, ο Βουλευτής Ευβοίας αναφέρθηκε στην έλλειψη υποδομών, την επίλυση του ιδιοκτησιακού ζητήματος της νότιας Καρυστίας και στην αναγκαιότητα μέτρων στήριξης για τις επιχειρήσεις που βρίσκονται στο παραλιακό μέτωπο της περιοχής της Κύμης και είναι αποκλεισμένες λόγω της εκτέλεσης έργων.

Αρχικώς, ο Θανάσης Ζεμπίλης αναφέρθηκε στην τεράστια αδικία που υφίστατο η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας αναφορικά με την κατανομή πόρων, κατά τις προηγούμενες προγραμματικές περιόδους, λόγω της στρεβλής στατιστικής που δημιουργούσε η βιομηχανική πύκνωση των Οινοφύτων. « Ευτυχώς, με την νέα προγραμματική περίοδο ΕΣΠΑ 2021 – 2027 αυτή η αδικία διορθώθηκε. Εκτός, όμως, από την περιφερειακή ανισότητα, στην περίπτωση της Εύβοιας και της Καρυστίας έχουμε και ενδοπεριφερειακή ανισότητα, όπως αυτή παρουσιάζεται από την έλλειψη υποδομών. Συνεπώς, μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι οι φυσικές καταστροφές που χτυπούν την Εύβοια προκαλούν τεράστιο πλήγμα στις απαρχαιωμένες υποδομές της. Λόγω της γεωμορφολογία, της νησιωτικότητας, της ασυνέχειας του χώρου και της απουσίας υποδομών η Εύβοια είναι αποκλεισμένη. Ενώ λοιπόν οι μεγάλοι οδικοί άξονες και τα σιδηροδρομικά δίκτυα που εκτελούνται στην ηπειρωτική χώρα διασχίζουν διαδοχικούς νομούς και περιφέρειες, συνδέοντας αστικά κέντρα και λιμάνια, αντίθετα τα έργα που εκτελούνται στο νησί μας αφορούν αποκλειστικά την Εύβοια. Χρειάζεται, επομένως, να ρίξουμε βάρος στον εκσυγχρονισμό των υποδομών της Εύβοιας, με έργα ανθεκτικά στις συνέπειες της κλιματικής κρίσης, προκειμένου να βγάλουμε την Π.Ε. από αυτόν τον άτυπο αποκλεισμό και να δημιουργήσουμε συνθήκες ισόρροπης ανάπτυξης σε όλη την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας», ανέφερε ο Θανάσης Ζεμπίλης.

Έπειτα, ο Βουλευτής Ευβοίας αναφέρθηκε στα έργα οδικής υποδομής, ζητώντας από το περιφερειακό συμβούλιο να αναζητηθούν εναλλακτικές χρηματοδοτικές πηγές για την ολοκλήρωση του νότιου οδικού άξονα (Στύρα- Πόρτο Λάφια), καθώς η ιστορία έχει αποδείξει ότι η χρηματορροή από το ΠΔΕ δεν είναι αξιόπιστη με αποτέλεσμα πολλά έργα να μένουν μετέωρα. Στο ίδιο μήκος κύματος, ο Θανάσης Ζεμπίλης ανέφερε ότι πρέπει επιτέλους να ολοκληρωθεί το σύνολο του δρόμου Λέπουρα – Κάρυστος και να γίνει η διασύνδεση με τον οριζόντιο άξονα Χαλκίδα – Λέπουρα. «Είναι σημαντικό να προχωρήσουν τα έργα οδικών υποδομών, καθώς η Εύβοια έχει μείνει πίσω. Αρχής γενομένης από την παράκαμψη Χαλκίδας, καθώς και με την κατασκευή των παρακάμψεων Βασιλικού, Αμαρύνθου και Αλιβερίου, είναι σημαντικό να υπάρξει διασύνδεση τους και προσαρμογή με τον δρόμο Λέπουρα – Κάρυστος, ώστε να αποκτήσει η περιοχή ένα σύγχρονο δρόμο», υπογράμμισε ο Βουλευτής Ευβοίας.

Στη συνέχεια, ο Θανάσης Ζεμπίλης έκανε αναφορά στις λιμενικές εγκαταστάσεις και ειδικότερα στη μεταφορά του λιμένα Νέων Στύρων, που έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, στην αναγκαιότητα εκσυγχρονισμού και επέκτασης του λιμένα Αλμυροποτάμου, στη μεταφορά του λιμένα Μαρμαρίου και την κατασκευή τουριστικού καταφυγίου, έργο για το οποίο υπάρχει ώριμη μελέτη, και τον εκσυγχρονισμό του λιμένα Καρύστου. «Αυτές οι παρεμβάσεις στις λιμενικές υποδομές, θα δώσουν μεγάλη αναπτυξιακή ώθηση στην περιοχή. Και θα επιτρέψουν στις δραστηριότητες της περιοχής, όπως είναι ο τουρισμός, η κτηνοτροφία, η μελισσοκομία και η λατομική δραστηριότητα να ανθίσουν», είπε χαρακτηριστικά ο Βουλευτής Ευβοίας.

Ο Θανάσης Ζεμπίλης έκανε αναφορά στο ιδιοκτησιακό θέμα της περιοχής, υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για ένα μείζον ζήτημα που αφορά τους πάντες, καθώς πάνω εκεί ακουμπά η βιωσιμότητα της κτηνοτροφίας και των λατομείων. «Το δίκαιο αίτημα του ιδιοκτησιακού της περιοχής πρέπει να επιλυθεί και στέκομαι αρωγός στο πλευρό του Συλλόγου Ιδιοκτητών Γης», ανέφερε ο Βουλευτής Ευβοίας.

Επίσης, ο Βουλευτής Ευβοίας ζήτησε μόνιμο κτηνίατρο στην Κάρυστο, σε μία περιοχή που διαθέτει δύο σφαγεία και περισσότερα από 220.000 γιδοπρόβατα.

Κλείνοντας, ο Θανάσης Ζεμπίλης έκανε έκκληση στο περιφερειακό συμβούλιο για μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων στην Πλατάνα Κύμης, που βρίσκονται εντός του εργοταξίου που εκτελούνται τα έργα για την αντιμετώπιση της κατολίσθησης και υφίστανται έναν άτυπο αποκλεισμό.

Ακολουθείστε μας στο Google News