Κατά την διάρκεια της συνεδρίασης της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Περιφερειών της Βουλής, με θέμα την λιμενική πολιτική, ο Θανάσης Ζεμπίλης αναφέρθηκε εκτενώς στην προβληματική επικοινωνία του λιμανιού της Κύμης με την ενδοχώρα, εξαιτίας της κατάρρευσης του οδικού δικτύου Στομίου-Πλατάνας.

Ο κ. Ζεμπίλης εστίασε αρχικά στα συγκριτικά πλεονεκτήματα του λιμανιού της Κύμης, τονίζοντας ότι από τον εθνικό χωροταξικό χάρτη χαρακτηρίζεται ως εθνικής σημασίας, καθώς είναι διεθνής πύλη στην ανατολική Μεσόγειο και το βορειοανατολικό Αιγαίο. Για αυτόν τον λόγο μάλιστα υπήρξε μεγάλη επένδυση του κράτους για το λιμάνι αυτό, εξασφαλίζοντας από το ΕΣΠΑ χρηματοδότηση 9 εκατομμυρίων ευρώ για τη βόρεια λιμενολεκάνη του. Αυτήν την στιγμή όμως, μετά την πρόσφατη μεγάλη κακοκαιρία που έπληξε όλη την Εύβοια, αντιμετωπίζει σοβαρό ζήτημα πρόσβασης, έπειτα από την κατάρρευση του δρόμου που το συνέδεε με την ενδοχώρα. Σε εκείνο το σημείο ο κ. Ζεμπίλης παρουσίασε στην Επιτροπή φωτογραφίες που απεικονίζουν το μέγεθος της καταστροφής στο οδικό δίκτυο Στομίου-Πλατάνας, ενώ δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει για την άμεση κινητοποίηση το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και το Υπουργείο Ανάπτυξης, σημειώνοντας όμως ότι απομένει και ένα πολύ σημαντικό ποσό ακόμα, προκειμένου να ξεκινήσουν τα έργα αποκατάστασης και να υπάρξει και πάλι εύκολη πρόσβαση στο λιμάνι της Κύμης.

Ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, κλείνοντας την τοποθέτησή του, έδωσε βαρύτητα στο γεγονός ότι πρέπει να υπάρξουν οι απαραίτητες υποδομές, έτσι ώστε να αποκτήσουν τα λιμάνια της χώρας κατάλληλες οδικές προσβάσεις και σύγχρονες λιμενικές εγκαταστάσεις. Ένα από τα μεγάλα προβλήματα που οδήγησαν σε αυτήν την κατάσταση, σύμφωνα με τον κ. Ζεμπίλη, ήταν η υποεκτέλεση του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων τα προηγούμενα χρόνια, που είχε ως αποτέλεσμα να μην πραγματοποιείται η κατάλληλη συντήρηση των οδικών δικτύων, των εγκαταστάσεων και των υποδομών της χώρας.