Οχτώ καθηγήτριες του 5ου Πρότυπου Γυμνασίου Χαλκίδας, είχαν την ευκαιρία να ταξιδέψουν στη Βαρκελώνη της Ισπανίας και να επιμορφωθούν σε καινοτόμες τεχνικές για την ενίσχυση της θετικής σκέψης και την εφαρμογή της στην εκπαιδευτική διαδικασία, στο πλαίσιο υλοποίησης βραχυπρόθεσμου ευρωπαϊκού προγράμματος κινητικότητας Erasmus+ για μαθητές και προσωπικό στη σχολική εκπαίδευση.

Το πρόγραμμα με κωδικό: 2023-1-EL01-KA122-SCH-000125975 και τίτλο «Ψυχική υγεία και ευεξία εκπαιδευτικών και μαθητών: Σχεδιάζοντας θετικά το μέλλον» πραγματοποιήθηκε από 21/04/2024 έως 29/04/2024. Φορέας υποδοχής και υλοποίησης του προγράμματος ήταν ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός MOVEU.

Κατά τη διάρκεια της περιόδου κινητικότητας οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν περιλάμβαναν τα ακόλουθα:

1. Θεωρητικές Συνεδρίες που σχετίζονται με τη θετική σκέψη και τον θετικό σχεδιασμό και τρόπους με τους οποίους η αποκτηθείσα γνώση και οι μεθοδολογίες διδασκαλίας μπορούν να ενσωματωθούν στο πρόγραμμα σπουδών(Marina Gilabert – Psychologist and Life Coach).
2. Επισκέψεις σε εκπαιδευτικούς οργανισμούς της Βαρκελώνης (Col.legi San Pedro and Institut Català de Musicoteràpia). Αυτές οι βιωματικές εμπειρίες πρόσφεραν πολύτιμες γνώσεις:

για το πώς μπορεί να εμπλουτιστεί η διδασκαλία στη τάξη, ώστε το σχολείο να γίνει πιο ελκυστικό και να εφοδιάσει τους μαθητές/μαθήτριες με πολύτιμες δεξιότητες ζωής.

για το πώς η τέχνη και η μουσικοθεραπεία μπορούν να βοηθήσουν τη διδασκαλία στην τάξη.

3. Πολιτιστικές επισκέψεις στη Βαρκελώνη που πρόσφεραν τη δυνατότητα κατανόησης της πλούσιας πολιτιστικής πραγματικότητας της πόλης και της χώρας, και αποτέλεσαν ουσιαστική βιωματική εμπειρία που ξεπέρασε τα όρια της συμβατικής μάθησης (Ξενάγηση στο Ιστορικό Κέντρο της Πόλης, Sagrada Familia, Picasso Museum, Banksy Museum, Joan Miro Foundation, Park Guell, Parc de la Ciutadella, Museu Nacional d’Art de Catalunya, Playa de la Barceloneta).

Η συμμετοχή στο Πρόγραμμα κινητικότητας Erasmus+ οδήγησε στην επίτευξη των παρακάτω στόχων:

1. Γνώσεις σχετικά με το θέμα της θετικής σκέψης και του θετικού σχεδιασμού

Εκπαίδευση σε καινοτόμες τεχνικές που σχετίζονται με τον θετικό σχεδιασμό
Εκπαίδευση στον τρόπο με τον οποίο η αποκτηθείσα γνώση μπορεί να εφαρμοστεί στην τάξη
Ανάπτυξη δεξιοτήτων θετικής σκέψης

2. Προσωπική ανάπτυξη
Βελτίωση των γνώσεων και των δεξιοτήτων που σχετίζονται με τη θετική σκέψη και τη βιωσιμότητα
Βελτίωση των γνώσεων και των δεξιοτήτων που σχετίζονται με τη μεθοδολογία λήψης αποφάσεων
Βελτίωση επαγγελματικού προφίλ και παραγωγικότητας
Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και ενεργή συμμετοχή στην κοινωνική ζωή
Ανάπτυξη κριτικής σκέψης
Ανάπτυξη ομαδικού πνεύματος, δεξιοτήτων συνεργασίας και προσαρμοστικότητας
Ανάπτυξη οργανωτικών και διοικητικών δεξιοτήτων
Ανάπτυξη πολυπολιτισμικής συνείδησης
Ανάπτυξη ενσυναίσθησης και ανεκτικότητας
Ανάπτυξη τεχνολογικών δεξιοτήτων
Ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων

3. Ενίσχυση τυπικών και ουσιαστικών προσόντων:

Πιστοποιητικό Κινητικότητας Europass

Βεβαίωση παρακολούθησης προγράμματος
Βιωματική εκπαίδευση
Γνωριμία με το αντικείμενο της θετικής σκέψης και του θετικού σχεδιασμού.

Οι καθηγήτριες του 5ου Προτύπου Γυμνασίου Χαλκίδας που συμμετείχαν στο πρόγραμμα κινητικότητας Erasmus+, ήταν οι:

1. Αυγέρη Μαρία, ΠΕ06, υπεύθυνη επικοινωνίας και υλοποίησης ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus+,
2. Ηλιοπούλου Ιωάννα, ΠΕ02, Υποδιευθύντρια,
3. Σιμιτζή Αγγελική, ΠΕ03, Υποδιευθύντρια,
4. Henkenherm Anke, ΠΕ07,
5. Ευαγγελοπούλου Ευρώπη, ΠΕ02,
6. Λαλάκου Νικολέττα, ΠΕ86,
7. Μαδαρού Βασιλική – Κλειώ, ΠΕ06,
8. Μακρυνικόλα Ερασμία, ΠΕ08

Στις καθηγήτριες απονεμήθηκε βεβαίωση συμμετοχής από τον φορέα υποδοχής MOVEU και Πιστοποιητικ Κινητικότητας Europass.

Η διάχυση των αποτελεσμάτων του προγράμματος στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς του σχολείου θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2024. Η επιμορφωτική δραστηριότητα θα περιλαμβάνει θεωρητική παρουσίαση και βιωματικά εργαστήρια με την αξιοποίηση του εκπαιδευτικού υλικού του προγράμματος. Οι αποκτηθείσες γνώσεις και δεξιότητες θα αξιοποιηθούν για την υλοποίηση δράσεων στον χώρο του σχολείου και την ενσωμάτωση τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Συγκεκριμένα θα υλοποιηθούν με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, στις 12 και 13 Σεπτεμβρίου 2024, βιωματικά εργαστήρια υποδοχής, γνωριμίας και ενδυνάμωσης των μαθητών και μαθητριών από τους εκπαιδευτικούς.

Επιπλέον, έχουν ήδη υλοποιηθεί παρεμβάσεις στον χώρο του σχολείου σύμφωνα με τις αρχές του θετικού σχεδιασμού που κάνουν το σχολικό περιβάλλον περισσότερο φιλικό και συμπεριληπτικό.

Το πρόγραμμα επιχορηγείται από την Ε.Ε. και το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.) που αποτελεί την Εθνική Μονάδα Συντονισμού του προγράμματος Erasmus+.

Ακολουθείστε μας στο Google News