Οι ενισχυμένοι ευρωπαϊκοί πόροι που θα διατεθούν κατά την προσεχή περίοδο για έργα υποδομών θα αποτελούσαν μια μοναδική ευκαιρία για την αναβάθμιση του οδικού δικτύου και της Βόρειας Εύβοιας.

Αυτό προϋπέθετε την ύπαρξη ώριμων και οριστικών τεχνικών μελετών. Δυστυχώς, από την απάντηση του ΥΠΟΜΕΔΙ στην υπ. αριθμ. 1327 ερώτηση μου προκύπτει ότι βρισκόμαστε στο σημείο μηδέν. Πράγματι, το 2007 επί θητείας Γ. Σουφλιά έγιναν διαδοχικές αναθέσεις μελετών, κατά τμήματα της ΕΟ 77, κυρίως σε προκαταρκτικό και προσωρινό στάδιο.

Η προσπάθεια αυτή θα έπρεπε να συνεχιστεί, ώστε σήμερα να έχουμε ώριμο προς δημοπράτηση έργο. Ωστόσο, μετά το 2007 δεν διατέθηκε ούτε ένα ευρώ για την ανάθεση νέων οριστικών μελετών, με αποτέλεσμα η προσπάθεια να μείνει ημιτελής. Παράλληλα, δεν έγινε και καμία προσπάθεια για την επίσπευση των μελετών, που είχαν ήδη ανατεθεί.

Το αποτέλεσμα αυτής της αδιαφορίας και ολιγωρίας το βλέπουμε σήμερα.

Έτσι, σε κανένα τμήμα της οδού δεν υπάρχουν οριστικές μελέτες τεχνικών έργων και σε κάποιες περιπτώσεις οι συμβάσεις θα πρέπει να λυθούν λόγω συνταξιοδότησης ή θανάτου των μελετητών, ενώ για το πρώτο τμήμα της οδού θα πρέπει να αλλάξει η τεχνική λύση του έργου. Αυτό σημαίνει ότι για το ορατό μέλλον δεν προβλέπεται ουσιαστική αναβάθμιση του οδικού άξονα.

Βέβαια, δεν θα πρέπει να υποβαθμίζεται η πολύ σημαντική παρέμβαση της σημερινής Περιφερειακής Αρχής, μετά από αδράνεια ετών, για την βελτίωση της υφιστάμενης χάραξης. Όμως, τα μεγάλα προβλήματα του οδικού άξονα δεν αντιμετωπίζονται. Το γεγονός αυτό αναδεικνύεται με την παραμικρή ένταση των καιρικών φαινομένων, όπως πρόσφατα. Δεν άντεξαν υποδομές που μόλις είχαν αποκατασταθεί στο πλαίσιο της άρσης συνεπειών του «Ζορμπά». Για το λόγο αυτό θα πρέπει να δρομολογηθούν τεχνικές λύσεις οριστικές και μελετημένες, κάτι που προϋποθέτει την συσπείρωση και κινητοποίηση του συνόλου των τοπικών δυνάμεων, δήλωσε ο βουλευτής Εύβοιας Θανάσης Ζεμπίλης.