Από την απάντηση του Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλή σε σχετική Ερώτηση του βουλευτή Εύβοιας Θανάση Ζεμπίλη, προκύπτουν τα ακόλουθα:

α) Το έργο της παράκαμψης Χαλκίδας αποτελεί κυβερνητική προτεραιότητα και για το λόγο αυτό βρίσκεται σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, στην οποία υποβλήθηκε η μελέτη κόστους οφέλους(ΑΚΟ), προκειμένου να χρηματοδοτηθεί το έργο.

β) Η κύρια ένσταση, όπως προέκυψε από τις διενεργηθείσες κυκλοφοριακές μετρήσεις, αφορά την μεγάλη διατομή της παράκαμψης στο τμήμα Ν. Λάμψακος- Βατώντας, όπου προβλέπεται τετράιχνος αυτοκινητόδρομος με λωρίδα έκτακτης ανάγκης. (Το τμήμα Βατώντα-Ψαχνών είναι μονού κλάδου). Προκειμένου να ξεπεραστεί η επιφύλαξη και να κριθεί βιώσιμο το έργο της Παράκαμψης Χαλκίδας θα πρέπει να πραγματοποιηθούν κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στον υφιστάμενο δρόμο (Γ. Παπανδρέου- Εθνικής Αντιστάσεως). Προς αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να υπογραφεί Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών και του Δήμου Χαλκιδέων.

γ) Η παράκαμψη Ψαχνών έχει ήδη ενσωματωθεί στο ανωτέρω έργο(Παράκαμψη Χαλκίδας-Ν.Αρτάκης-Ψαχνών).

δ) Στο τμήμα από Υψηλή Γέφυρα Ευρίπου – Νέα Λάμψακος, οι απαιτούμενες μελέτες είναι υπό εξέλιξη, και για το λόγο αυτό θα προβλεφθεί ως έργο προαίρεσης (ενεργοποιείται με μονομερή απόφαση της αναθέτουσας αρχής), στο πλαίσιο της δημοπράτησης της κύριας εργολαβίας.

Κατά το αμέσως προσεχές διάστημα ο Θανάσης Ζεμπίλης θα έχει συνάντηση με την δήμαρχο Χαλκιδέων κ. Έλενα Βάκα, για να συζητήσουν τα νέα δεδομένα του έργου της παρακαμπτήριας οδού.

Αναλυτικά η απάντηση του Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών:

Το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών βρίσκεται σε συνεννόηση με τον Τεχνικό Σύμβουλο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) JASPERS, προκειμένου να ελεγχθεί η μελέτη βιωσιμότητας του έργου της Παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών, ώστε να είναι δυνατή η ένταξή του στα χρηματοδοτικά Προγράμματα. Στο πλαίσιο αυτό διενεργήθηκαν κυκλοφοριακές μετρήσεις τόσο στο τμήμα Υψηλή Γέφυρα Χαλκίδας Νέα Λάμψακος όσο και αυτό της Παράκαμψης Ψαχνών.

Αναφορικά με το δεύτερο ερώτημα, σας ενημερώνουμε ότι έχει υποβληθεί στην ΕΤΕπ η μελέτη κόστους οφέλους (ΑΚΟ), προκειμένου να αποφασιστεί η χρηματοδότηση του έργου. Η κύρια ένσταση του Τεχνικού Συμβούλου JASPERS αφορά τη διατομή του τμήματος της Παράκαμψης Χαλκίδας. Προς τούτο προγραμματίζεται τετράιχνος αυτοκινητόδρομος με λωρίδα έκτακτης ανάγκης. Ως προς αυτό προγραμματίζεται η υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου μας και του Δήμου Χαλκίδας για τις κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στο υφιστάμενο παραλιακό δρόμο που θα μειώσουν την ταχύτητα, ώστε να κριθεί βιώσιμο το έργο της Παράκαμψης Χαλκίδας.

Αναφορικά με το έργο για το τμήμα από Υψηλή Γέφυρα Ευρίπου – Νέα Λάμψακος είναι σε εξέλιξη οι απαιτούμενες μελέτες και ο σχεδιασμός του Υπουργείου είναι να προβλεφθεί ως έργο προαίρεσης στο πλαίσιο της δημοπράτησης της κύριας εργολαβίας.

Τέλος η παράκαμψη Ψαχνών έχει ήδη ενσωματωθεί στο παραπάνω έργο. Η δημοπράτηση της παράκαμψης Βασιλικού δεν σχετίζεται με κανένα τρόπο με την ωριμότητα των υφιστάμενων μελετών της παράκαμψης Βασιλικού, προκειμένου να προχωρήσει το Υπουργείο στη δημοπράτηση του έργου.

Ο Υπουργός

Κωνσταντίνος Αχ. Καραμανλής